Welkom op Aruba Dushi!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu Welkom op Aruba Dushi!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu

Welkom op Aruba Dushi!!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

11 Mei 2015 | Aruba, Oranjestad

Hoi Allemaal,

Daar zit ik dan na mijn dagdienst.. voor jullie nu al 1 uur ´s nachts...
Maar even een klein verhaaltje tot nu toe.

Na een weekje extra thuis de 6de echt vertrokken. Uitgezwaaid door lieve mensen ging mijn trip echt beginnen. En of het komt door mij maar je kan nooit ergens naar toe gaan zonder bekenden tegen te komen. Zo stond ik bij de gate in de rij en daar stond ook voor mijn collega's van t GHZ, Martijn Lubken. Mooi dan kan ik blijven zitten als er wat gebeurd in t vliegtuig.. hahaha! Maar goede reis gehad!
Naar buiten lopend was daar de warme föhn.. en echt een föhn. Voor Arubaanse begrippen heeft het de afgelopen week hier heel hard gewaaid. Vandaag voor t eerst is het wat minder.

Mijn studio hier is prima, 10 min lopen van het ziekenhuis. Probeer 1x per dienst te lopen en vaak terug mee te rijden. Vanaf woensdag een auto gehuurd om daarna rustig verder opzoek te gaan naar een auto. Nu probeer ik verder mee te rijden met iemand die hier ook in Quality (zo heet het complex) zit mee te rijden. Meestal lukt het wel aangezien 90% van de mensen hier in het ziekenhuis werkt. De meeste voor korte periode. Maar een paar voor een half jaar of langer. Met zoveel verpleegkundige, OK personeel, radioloog en artsen hier is het dus altijd gezellig aan het zwembad en je hebt al drie vragen; Waar werk je in het HOH (afkorting die het ziekenhuis gebruikt)? Hoe lang blijf je? En waar werk je in Nederland? Genoeg te bespreken en bepraten. Ik ben denk nu een van de 5 IC plegen in het complex.

Na een kort nachtje woensdag mocht ik dan donderdag beginnen op de IC. Daar naar toe gelopen, hoe kom ik binnen, net het GHZ zonder pas kom je nergens. Maar alles komt goed zo ook dit.
Mijn lieve ouders bedankt voor mijn doopnaam :) ga dus door het ziekenhuis als Margaretha van Leeuwen, ja de sticker met Daisy is er el bij geplakt, maar erg verwarrend voor een aantal.

Het werk is wennen, andere manier.. Waar we in het GHZ bij wijze van spreken de tijd voor hebben tussen 7.30-11:45 moet hier het liefst tussen 7.00 en 8.30 gebeuren.. De bedden druk is hoog en tot nu toe altijd vol. Maar leuke en gezellige collega's dus het gaat wel goedkomen.
Verder hoop ik na een jaar toch wel een aardig woordje Papiaments te spreken, onderling gaat het van Nederlands, Papiaments en Engels door elkaar.. en dan nog de Belgische collega's.. Je leert snel!

Zaterdag met Suze (voor alle Boskopers) op stap geweest, lieve Elin gezien. Wat een droppie! Bij mijn appartement wezen kijken waar ik vanaf 1 juni in zal gaan. Leuk en gezellig ziet het er al uit. 's Middags naar Eagle Beach geweest en 's avonds lekker Sushi gegeten:)

Zondag mijn eerste twee duiken gemaakt, wat een verschil met de laatste in de Reeuwijkse plassen. Al was door de wind hier het zicht ook minder als normaal het was voor mij een open wereld:)
De eerst op Hole in the Wall en daarna naar Mangel Halto:)
Mooie en leuke duiken.. ik ben benieuwd naar de rest.. Nog 2 duiken en dan denk toch door voor mijn Advance:) Kim en Koen weet niet of ik het redt voor Bonaire:) Maar wie weet:)
's Avonds naar MOOMBA, lkkr BBQen, muziekje, dansje en Cocktails!!

Deze week weer lekker aan de arbeid, donderdag vrij en dan weer met elkaar wat leuks doen.. ws snorkelen op Baby beach en tanen!! Van het zkh wordt ik niet bruin en ja Linda Groenestein ik ben hier gewoon WIT!! dag zelf vertrouwen van Nederland :(

Dat was het weer even voor nu!
Tot snel

Ayo!!!


  • 12 Mei 2015 - 06:19

    Lois:

    Hé moppie! Wat een heerlijk verhaal! Je bent je draai al goed aan het?vinden! Leuk dat er zoveel collega's om je heen wonen, dan is contact leggen altijd makkelijker! Altijd wat om over te praten!
    En hé die jaloers makende stukjes met strand cocktails enz mogen best achter wegen blijven haha. Nee hoor wijffie heerlijk dat je zo geniet! En ja ook ik was "wit' toen we naar curaçao gingen. Hier gaat alles z'n gangetje. Ook wat lekkere dagen met zon! Werk is druk druk! Leuke kadootjes gehad voor moederdag! Slaap lekker en spreek je snel! Dikke kus en natuurlijk ook van Karl en Levi. Zoals levi zou zeggen: doei!! Ayo xx

  • 12 Mei 2015 - 07:10

    Kim Van Eijk:

    Hey Daisy,

    Super leuk verhaal. Al hard aan het werken. Ik dacht juist dat ze daar alles op het gemakkie doen maar dat valt dan toch vies tegen. Lekker relaxen aan het zwembad na een dag werken is dan ook niet verkeerd. Super leuk om te horen dat je al aan het duiken bent geweest. Het is inderdaad heel anders dan in Nederland. Zonder advanced mag je ook naar bonaire toe komen hoor ;) tot het volgende verhaal!
    Groetjes kim en koen

  • 12 Mei 2015 - 07:56

    Lisette:

    Hey lieve Dais,
    Wat goed en leuk om te lezen en fijn dat je al wat leuke en gezellige mensen hebt ontmoet!! Genie ervan meis, dat heb je dik verdiend!
    Dikke knuffel xx

  • 12 Mei 2015 - 08:04

    Janny:

    Hey schattie, wat goed om te lezen dat het je zo goed bevalt!!Leuke foto's! Fijn dat er ook een hoop collega's in je buurt wonen, goed voor je sociale contacten! Hier gaat het goed, veel verjaardagen en etentjes zoals altijd ;) We hebben bedacht dat we de combi New York willen maken als we jouw kant op komen! Wordt alleen misschien wel volgend jaar ivm de vakantie dagen..iets met kamp enzo, zucht ;-) Robin heeft inmiddels een nieuwe auto, dus geen gouden gevaarte meer in Boskoop! Geniet van alle zon, gezelligheid en cocktails! Tot snel! Liefs van ons XX

  • 12 Mei 2015 - 13:27

    Tineke Van Leeuwen:

    Hey Dais,
    Wat een mooi verhaal. Klinkt superleuk allemaal, vooral de beach gedeeltes! Leuk huisje (als dat tenminste je huisje is op één van de foto's).
    Oma heeft het ook allemaal gezien en je verhaal aangehoord. Ze doet je de hartelijke groetjes en zegt; geniet ervan!
    Nou Dais, ook van mij, veel plezier, succes met alles en tot spoedig.
    groetjes 10

  • 12 Mei 2015 - 19:52

    Lianne:

    Haaa dais,

    Wat leuk om je verhaal zo te lezen! En de foto's maken me wel een beetje jaloers!! Klinkt alsof je al goed aan het wennen bent! En leuke dingen op de planning!

    Liefss...

  • 23 Mei 2015 - 09:41

    Tanja:

    Hey Lieverd, lekker positief allemaal! Is het op je werk ook goed? Heb je je draai daar al een beetje gevonden ? Wij missen je hier

  • 29 Mei 2015 - 20:11

    Ria Van Eijk :

    Hoi Daisy
    Dat is genieten van jou verhalen ! Heerlijk in het zonnetje snorkelen duiken en je bent ook al druk aan het werk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hoi Allemaal, Ik ben Daisy, 26 jaar oud en de afgelopen jaren werkzaam als Intenisve Care verpleegkundige in het Groene Hart Ziekenhuis. Vanaf 1 mei ga ik aan de slag in het ziekenhuis op Aruba! Een spannende tijd te gemoed! Ondanks al het afscheid nemen, heb ik er super veel zin in!!

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 11987

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 07 Mei 2016

ZON ZEE ZIEKENHUIS

Landen bezocht: