Visite, vrije dagen, genieten!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu Visite, vrije dagen, genieten!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu

Visite, vrije dagen, genieten!!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

06 Juni 2015 | Aruba, Oranjestad

Bon dia!!

Weer ruim een week verder na mijn laatste verslag.. Na de rare week is het nu tijd voor leuke dingen!!
Maandag ben ik verhuisd naar mijn appartement in Noord. Helemaal blij en al echt ingericht zoals mijn college Lore zei de eerste avond dat we gingen toosten op mijn nieuwe huisje voor aankomend jaar.
Zie de foto's voor verder beeld en zicht.. (als hij het doet met uploaden).
Dinsdag lekker gerommeld, langs Quality geweest en door naar de Airport. Daar mijn ticket opgehaald voor naar BONAIRE!!!
Van 20 tot en met 23 juni even een weekendje weg naar Divers Paradise!! Ik ben erg benieuwd en super veel zin in. Denk veel te kort voor alles wat ik daar zou willen zien en doen.

Om 16.50uur na 20 minuten vertraging waren ze daar dan hoor; Sharon, Angela en Marcel!! Jippie, super blij en fijn om even visite uit Nederland te hebben. Ik was ook lekker een paar dagen vrij dus samen met hun op ontdekking uit van het eiland. Woensdag een rondje Zuidkust. Richting St. Nicolas naar de grot van Lourdes, door naar het strand met alle Kite surfers en afsluiten op Baby Beach en daar natuurlijk snorkelen, een hele nieuwe ervaring voor Sharon.. En even een kleurtje op doen. Jullie zullen misschien wel denken zo wit ben je toch niet.. Nou het valt nog wel mee hoe bruin ik ben.
's Avonds gegeten bij de Bugalou en een lesje Salsa. Angela en Marcel hebben zich vermaakt vanaf de zijkant terwijl Sharon en ik in actie kwamen. Ja hiervan ook foto's en zelfs filmpje:)

Donderdag; op naar de Noordkust van het eiland. Eerst even koffie drinken in mijn appartement om de visite te laten zien waar ik woon en waar ik het aankomende jaar te vinden ben.
Oke hup op naar de kust. Richting de California Lighthouse omhoog. Voorbij Arashi langs de kust tot het noordelijkste puntje gereden. Daar een stukje te voet verder. Mooi, rust, het geluid van de zee! Wow wat ziet dit deel van het eiland er toch weer anders uit als de zuidkust gisteren. Daarna door naar de vuurtoren, helaas is dit net als meerder dingen op het eiland een beetje oud en vervallen, jammer. Bij de vuurtoren zit 1 restaurantje, een italiaan waar we 100% genoten hebben van het uitzicht. Wat een panorama view. We hebben het geprobeerd op foto vast te leggen maar concluderend dat dit niet lukt. Heerlijk gegeten, water peil aangevuld. Zo klaar voor het strand! Na de lunch richting Arashi Beach, hier lekker gelegen, gelezen en gesnorkeld, iets zuidelijker achter de grote villa's bij de stenen/rotsen was genoeg te zien. Wat is het onderwater leven toch mooi, weer zo anders als bij Baby Beach, echt genieten en wat voel ik mijzelf rijk! Echt "vakantie" dagen.
Maar helaas vanavond de nachtdienst in..

Vrijdag; Marjolein (SEH vpk) is jarig! Daar moeten we op proosten!! Ja en wanneer doe je dat als je allebei in de nachtdienst zit, natuurlijk daar zaten we 7.20uur AM in de zon met een wijntje! Cheers meid op nog vele gezonden en gelukkige jaren! 's Avonds met An, Marcel en Sha naar zeerovers. We zeiden al 80% van de viseters vindt het geweldig, de andere 20% vindt het niets.. Bij ons was de verdeling 50/50!
Maar verder op voor een toetje en waar eindig je dan, bij de Barefoot! Groter contrast kan je je eigenlijk niet voorstellen. Van met je handen gefrituurde vis eten naar chique in het zand dineren. Heerlijke toetjes gegeten en koffie gedronken. Naast ons werd gewoon nog iemand ten huwelijk gevraagd!! Dat zegt wel iets over de locatie! Super leuk!
Oke bijna tijd weer terug, Daisy mag weer aan de arbeid!

Op werk steeds meer mijn draai gevonden. De gang van zaken wordt duidelijk en je weet steeds beter hoe hier de protocollen en procedures zijn. Het is goed te doen, je kan zorg leveren die je graag wil geven aan je patiënten. Wat wel leuk, nou ja leuk.. Beroepsdeformatie, vorige week was er een groot ongeluk gebeurd met als vervolg de SEH vol en 3 opnames op de IC. Ja dat was even door bikkelen in de avonddienst. Alles komt binnen, van neuro trauma tot een pneumonie. De afwisseling is groot en dat maakt het erg leuk. Verder zie je wel dat wanneer de mensen salaris krijgen er genoeg gedronken en gebruikt wordt, met alle gevolgen van dien.

Nou dat was het weer even voor nu!
Ik heb wat zon mee gestuurd naar Nederland, ik hoop dat hij aankomt!
Ayo!! X Dais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hoi Allemaal, Ik ben Daisy, 26 jaar oud en de afgelopen jaren werkzaam als Intenisve Care verpleegkundige in het Groene Hart Ziekenhuis. Vanaf 1 mei ga ik aan de slag in het ziekenhuis op Aruba! Een spannende tijd te gemoed! Ondanks al het afscheid nemen, heb ik er super veel zin in!!

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 11988

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 07 Mei 2016

ZON ZEE ZIEKENHUIS

Landen bezocht: