Night shift.. Bon nochi!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu Night shift.. Bon nochi!! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu

Night shift.. Bon nochi!!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

23 Mei 2015 | Aruba, Oranjestad

Bon nochi!!

Bedankt voor alle berichtjes, reacties, appjes die ik van iedereen krijg.
super leuk om te ontvangen en op de hoogte te blijven van t thuisfront.

Het begint op te schieten, nog vier uurtjes te gaan en dan zit mijn eerste nachtdienst erop hier.
Na ruim 1,5 maand geen nachten gewerkt te hebben was het bijna wennen.. haha nee hoor ik ben het nog niet verleerd.
Wel zijn hier de nachten anders dan in t GHZ.

Even om jullie een idee te geven.
Daar waar wij in Gouda om 0.00uur de balans opmaken doen we dat hier om 5.00uur. Je begint je dienst dus rustig. Na de overdracht waarin achter de balie alle patiënten volledig worden overgedragen wordt vervolgens de verdeling gemaakt. Het is dus extra goed opletten want je weet nog niet welke patient je krijgt in jou dienst. Het zijn er op de ICU maximaal 6, 2 patiënten op 1 verpleegkundige.
Beginnen met je patient na te kijken, controle's opschrijven en alle andere dingen van wisselligging, bloedsuiker controle en medicatie geven. Je medicatie rondje is hier om 0.00uur (AB, primperan, paracetamol ed). Medicatie uitzetten voor de dagdienst die de volgende ronde om 8 uur heeft. Dan lijsten schrijven.. Voor een hoop collega's die PDMS gewend waren in NLD of België wennen voor mij dagelijkse gang van zaken helaas. Verder valt het deze nacht mee.. Gezellig bijkletsen met Josina. Zij is hier voor twee maanden en werkt in t Catharina zkh in Eindhoven. Ja he Marsha, met Brabanders is t altijd gezellig!

Ondertussen zijn jullie in Nederland aan het ontwaken, de app begint op gang te komen en ik mag mijn vriendinnen verblijden met mijn wakeboard verhalen:)

Maar wat heb ik zo ondertussen verder gedaan op het eiland!
Ik begin inmiddels al aardig de weg te leren kennen. Nou is dat niet zo moeilijk zou je zeggen op een eiland net zo groot als Texel maar toch met alle paralel wegen en niet altijd goede verlichting in t donker is het niet heel duidelijk.. Bij de Wendy's naar links of rechts.. Er zitten er meerdere op t eiland:).
Ik heb voor een maand een auto gehuurd. Zo kan ik een beetje alle kanten op en ben ik niet van andere afhankelijk.

Mijn favoriete strand is Baby Beach tot nu toe, dit is het zuiden van het eiland en altijd zon en een windje! Nadeel, 3 dagen zere randen op je kont omdat je verbrand bent. Zelf factor 30 en 50 waren niet genoeg voor mij. Je kan hier verder mooi en leuk snorkelen. Met Hemelvaart waren wij dan ook niet de enige.. Alles was hier dicht en voor mijn gevoel waren alle "locals" incl. wij daar. Ook Nikki beach is leuk, vliegtuigen zien aankomen en landen vanaf het strand, een DJ op de achtergrond, Bar aan het zwembad en een douche waar je jezelf kan afspoelen als je de zee uit komt! De stranden zijn hier stuk voor stuk mooi en gezellig. Je zou zeggen zijn ze dan allemaal niet hetzelfde? Nee, bij de MOOMBA (Palm Beach) staan alle hoge en grote hotels, heel veel touristen en watersport. Maar wel gezellig en leuk.

Dinsdagavond bij Zeerovers wezen eten.. LEKKER! Een van de aanraders van het eiland! Heerlijke vis super vers (wel uit de frituur) en super Garnalen.. een bak zo groot.. Het is een leuk tentje en weer uitzicht over zee!!

Woensdag wezen Salsa dansen (les), Thijs wanneer gaan we? Nu kan ik het ietsje beter en herken dingen van alle pogingen die je gedaan hebt om mij in Nederland wat bij te spijkeren. Met 13 andere van het appartementen complex was het erg leuk, gezellig en heel veel gelachen. Het klinkt misschien wat ouderswets maar we hebben geconcludeerd dat onze ouders ons toch op dansles hadden moeten sturen. Nu vielen wij zeker op als houtenklaas tussen alle soepelen Antillianen. Jeetje wat kunnen die dansen, super leuk om daarna hun nog even te bewonderen.

Vandaag voor de eerste keer gaan wakeboarden, ja de tweede keer staat al gepland voor dinsdag!! Na 3 pogingen stond ik dan. Het scheelde zeker dat we afgelopen jaar geoefend hebben met de familie van Nierop bij Wet 'n Wild. Al is een wakeboard achter de boot weer anders dan waterskiën vanaf de kant. Kleine bochtjes achter de boot zijn gelukt, grote naar links en naast de boot over t water glijden ook, nu nog terug en aan de rechterkant er langs.. nog even oefenen dus.


De planning, dit weekend nachtdiensten, wakeboarden, strand en 1 juni ga ik verhuizen. Heel veel zin in. Van de week nog even langs geweest en t voelt goed. Ben benieuwd. Daarna de eerste visite op t eiland!! Zin in!! Verder mijn eerste weekendje weg gepland.. Divers Island here I come!!

Nou Dushi's dat was het weer even voor nu!!
Ayo!!

Liefs

  • 23 Mei 2015 - 21:27

    Jolanda:

    Klinkt geweldig Dais! We zien het hier op de IC helemaal voor ons, en denken dat je nooit meer terugkomt. Wat moet je nog in dit frisse, en grijze Nederland? (dat was het vandaag, eind mei!!!)

  • 25 Mei 2015 - 12:04

    Lianne:

    Wow zo jaloers als ik die foto's zie.. XX

  • 28 Mei 2015 - 14:39

    Co:

    Wat een geweldige ervaringen heb
    Je al opgedaan . Geniet van alle dingen
    Gr dirk en co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hoi Allemaal, Ik ben Daisy, 26 jaar oud en de afgelopen jaren werkzaam als Intenisve Care verpleegkundige in het Groene Hart Ziekenhuis. Vanaf 1 mei ga ik aan de slag in het ziekenhuis op Aruba! Een spannende tijd te gemoed! Ondanks al het afscheid nemen, heb ik er super veel zin in!!

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 11997

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 07 Mei 2016

ZON ZEE ZIEKENHUIS

Landen bezocht: