Bon Pasco y feliz Aña 2016! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu Bon Pasco y feliz Aña 2016! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Daisy Leeuwen - WaarBenJij.nu

Bon Pasco y feliz Aña 2016!

Door: Daisy

Blijf op de hoogte en volg Daisy

22 December 2015 | Aruba, Oranjestad

Bon Dia!!

Na bijna twee leuke weken met Pap, Mam en Aad zijn zij vrijdag weer vertrokken naar ons koude kikkerlandje! Het was erg leuk en gezellig. Veel gelachen, gezien, lekker gegeten en gedronken. Ik was zelf veel vrij wat voor een extra bruin tintje zorgde en ik zo kon ik mijn dushi Aruba laten zien.

Buiten alle leuke dingen die we gedaan hebben was er ook een avondje lekker eten en stappen met Suzanne (de eerste van de meiden die alweer terug naar Nederland is). Leuke en gezellige avond gehad met elkaar. Verder Kerstdiner/feest/gala van het werk:) Heel anders als vanuit Nederland gewend. Iedereen in gala opgedoft en een hele mooie aangeklede zaal. Lekker eten en daarna dansen. Ja dan vallen wij als houtenklazen alias de waarnemende Nederlanders wel op! Een overvolle dans vloer en een avond die voorbij vloog. Mijn hakken weer inwisselen voor flip flops.. Ja zelfs ik, het meisje die heel de avond op hakken uit kon was nu toe aan flip flops haha! Moet weer in training straks in Nederland.

Maar we mochten ook weer aan het werk. Veel al de laatste weken op de Hartbewaking gezeten maar nu volle bak 9 nachtdiensten op de ICU!
Weer bijzondere casussen voorbij zien komen die de charme van het eiland weergeven maar ook laten zien dat je hier echt als enige ziekenhuis zit en alles binnenkomt. Een hoop nieuwe kennis die ik hier opgedaan heb, maar het ook wel eens pittig maken. Ethische vraagstukken oproepen en je een duidelijk beeld geven van twee kanten van verschillende casussen.

Met Stephanie (ons buurmeisje) zijn Sanne en ik zaterdagochtend opstap geweest voor haar werk. Zij moest een reclame opnemen voor een bedrijf ABC tours hier op het eiland. Wij mee dus in Jeeps en off the road over de noord/oost kust rijden! Super leuk, wel wat stoffig toen we thuis waren maar mocht de pret niet drukken. Mooie plekjes weer gezien.. Toch elke keer nog wat nieuws hier op het eiland:)

Voor de kerst is de planning anders dan andere jaren.. Nou ja wel weer nachtdienst.. Maar BBQen ipv Gourmetten:) Gezellig met een groep van hier!

Verder volgt daarna Oud en Nieuw en niet geheel onbelangrijk staat er een rondje eiland zeilen op de planning. Weer iets van mijn to do bucketlist van Aruba. Het zou geweldig zijn als ik die kan afstrepen.

T WKZ komt in beeld, ingeschreven bij de Universiteit van Utrecht, eerste modules binnen en rooster aanvragen voor Maart en April doorgegeven. Spannend!!
Ondanks dat gaat de tijd super snel hier. Lois appte vorige week al "over 8 weken ben ik uitgerekend en jij over 9 weken thuis". Ik moet er eigenlijk nog niet aandenken.. Shawl, schoenen, lange broeken en de zon en zee missen!!

Voor nu wens ik jullie vanuit het ziekenhuis en vanaf Aruba
Fijne Kerstdagen en een gelukkig 2016 toe ofwel zoals ze hier zeggen Bon Pasco y Feliz 2016!!

Ayo en veel liefs XX

  • 22 December 2015 - 09:15

    Sarine:

    Weer leuk stukje Dais! Ik had de foto van jou en mam ook nog niet gezien, nice!
    Ik moet nog twee dagen werken en dan lekker kerst vieren! Fijne feestdagen meid, we spreken elkaar snel! Xx

  • 23 December 2015 - 19:23

    Tineke:

    Hallo Dais, leuk die verhalen van jou te lezen. Volgens mij vonden je paps, mams en Aad er niet zoveel aan bij jou, ze hadden zo weinig te vertellen!
    Geintje.....die mannen raakten er niet over uitgepraat, time of their life!
    Ik wens je gezellige feestdagen en een mooi en bijzonder goed 2016!
    liefs 10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daisy

Hoi Allemaal, Ik ben Daisy, 26 jaar oud en de afgelopen jaren werkzaam als Intenisve Care verpleegkundige in het Groene Hart Ziekenhuis. Vanaf 1 mei ga ik aan de slag in het ziekenhuis op Aruba! Een spannende tijd te gemoed! Ondanks al het afscheid nemen, heb ik er super veel zin in!!

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1864
Totaal aantal bezoekers 11992

Voorgaande reizen:

29 April 2015 - 07 Mei 2016

ZON ZEE ZIEKENHUIS

Landen bezocht: